1 lipca 2014 roku o godz. 19 w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbyło się uroczyste ogłoszenie werdyktu Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Nagrody wręczyli: Małgorzata Omilanowska, minister kultury i dziedzictwa narodowego, Dorota Buchwald, dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Jacek Sieradzki, koordynator merytoryczny Konkursu. Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w składzie: Sławomira Łozińska, Maciej Nowak, Tadeusz Nyczek, Bożena Sawicka, Jacek Wakar po obejrzeniu dwunastu spektakli finałowych:
„Bitwa warszawska 1920″ Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie,
„Caryca Katarzyna” Jolanty Janiczak, reż. Wiktor Rubin, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach,
„Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” Doroty Masłowskiej, reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie,
„Na Boga!” Jarosława Murawskiego, reż. Marcin Liber, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu,
„Najmniejszy bal świata” Maliny Prześlugi, reż. Aneta Głuch-Klucznik, Teatr Zagłębia w Sosnowcu,
„Ony” Marty Guśniowskiej, reż. Alina Moś-Kerger, Teatr im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim,
„Pancerni” (wg tekstu „Niech żyje wojna!”) Pawła Demirskiego, reż. Konrad Dworakowski, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku,
„Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski w Poznaniu,
„SAM, czyli przygotowanie do życia w rodzinie” Marii Wojtyszko, reż. Jakub Krofta, Wrocławski Teatr Lalek,
„Tato nie wraca” Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy w Warszawie (Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego),
„W samo południe” Sebastiana Liszki i Wojtka Ziemilskiego, reż. Wojtek Ziemilski, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu,
„Władca skarpetek” Jacka Timingeriu, reż. Jacek Timingeriu, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu,
oraz po zapoznaniu się z czterema tekstami dramatycznymi:
„Całoczerwone” Małgorzaty Szczerbowskiej,
„Droga śliska od traw. Jak to diabeł wsią się przeszedł” Katarzyny Dworak i Pawła Wolaka,
„Smutki tropików” Mateusza Pakuły,
„W środku słońca gromadzi się popiół” Artura Pałygi,
postanowiło przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:
NAGRODĘ ZA NAJLEPSZY SPEKTAKL KONKURSU dla przedstawienia „Sam, czyli przygotowanie do życia w rodzinie” Marii Wojtyszko, reż. Jakub Krofta, Wrocławski Teatr Lalek,
NAGRODĘ ZA NAJLEPSZY TEKST DRAMATYCZNY KONKURSU dla Katarzyny Dworak i Pawła Wolaka za tekst „Droga śliska od traw. Jak to diabeł wsią się przeszedł”,
NAGRODĘ dla Jacka Timingeriu, twórcy spektaklu „Władca skarpetek” wystawionego w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu,
ZESPOŁOWĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ dla aktorów spektaklu „Bitwa warszawska 1920″ Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie,
NAGRODĘ dla Agnieszki Przepiórskiej za rolę w monodramie „Tato nie wraca” Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy w Warszawie (Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego),
NAGRODĘ dla Łukasza Chrzuszcza za rolę Jana Piszczyka w spektaklu „Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski w Poznaniu,
NAGRODĘ IM. JANA ŚWIDERSKIEGO przyznawaną przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich dla Agnieszki Pawełkiewicz za rolę Dżiny w spektaklu „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” Doroty Masłowskiej, reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie,
WYRÓŻNIENIE dla Edyty Ostojak za rolę Migawki w spektaklu „Najmniejszy bal świata” Maliny Prześlugi, reż. Aneta Głuch-Klucznik, Teatr Zagłębia w Sosnowcu,
WYRÓŻNIENIE dla Modesta Rucińskiego za role w spektaklu „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” Doroty Masłowskiej, reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie.