Otwarte seminarium poświęcone dramaturgii Anny Świrszczyńskiej

A. Świrszczyńska

A. Świrszczyńska

CYKL Dramat Polski. Reaktywacja  w Instytucie Teatralnym w Warszawie

Otwarte seminarium interdyscyplinarne poświęcone dramaturgii Anny Świrszczyńskiej
ORFEUSZ

Seminarium zorganizowane z okazji wydania tomu: Anna Świrszczyńska, Orfeusz. Dramaty. Wybór i wstęp Ewa Guderian-Czaplińska.

20 października 2014 r. godz. 12.00, Instytut Teatralny w Warszawie, ul. Jazdów 1.

Uczestnicy seminarium:

Małgorzata Borowska – filolog klasyczny, profesor na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego. Wybrana bibliografia: Oikeia pragmata. Z dziejów dramatis personae greckiej komedii rodzinnej następców Arystofanesa, 1995; Orchesis. Texts on Ancient Greek Dance. red. A. Lazou, A. Raftis, M. Borowska, Ateny 2003; Arcydzieła literatury nowogreckiej I–V, 2004 i 2006 (redakcja naukowa).

Ewa Guderian-Czaplińska – teatrolog, profesor w Katedrze Dramatu, Teatru i Widowisk Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wybrana bibliografia: Szara strefa awangardy, 1996; Album teatralne. Artyści poznańskich scen 1918-1939, 2003, Teatralna Arkadia, 2004.

Maciej Jaworski – doktorant na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje nad rozprawą doktorską Mit Orfeusza w literaturze polskiej XX wieku. Wybrana bibliografia: Głos Orfeusza, „Inter Artes” 2014, nr 1.

Jacek Kopciński – historyk literatury, krytyk teatralny, profesor IBL PAN, kierownik Ośrodka Badań Nad Polskim Dramatem Współczesnym. Wybrana bibliografia: Gramatyka i mistyka. Wprowadzenie w teatralną osobność Mirona Białoszewskiego, 1998; Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta; Transformacja. Dramat polski po 1998 roku. Antologia, 2012-13.

Łukasz Lewandowski – aktor teatralny, filmowy i radiowy, wykładowca w Akademii Teatralnej w Warszawie. Wybrane role: satyr pierwszy w Nocy listopadowej Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego na scenie Teatru Narodowego (1997); Iwan w Braciach Karamazow Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Janusza Opryńskiego na scenie Teatru Provisorium w Lublinie (2011); Drugiego mężczyzny w Iluzjach Iwana Wyrypajewa w reżyserii Agnieszki Glińskiej w Teatrze Studio w Warszawie (2011).

Paweł Passini – reżyser teatralny, twórca i dyrektor neTTheatre, uczestnik Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach, wybrane spektakle: Ifigenia w Aulidzie Eurypidesa, Teatr Dramatyczny im. Jana Kochanowskiego w Opolu (2005), Kukła. Księga Blasku, Teatr w Sieci Powiązań w Lublinie i Fabryka Sztuki w Łodzi (2012), Morrison/Śmiercisyn wg scenariusza Artura Pałygi, Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki (2013).

20 października 2014 r. godz. 19.00, Instytut Teatralny w Warszawie, ul. Jazdów 1.

Zakończenie seminarium, dyskusja, promocja tomu Anny Świrszczyńskiej Orfeusz. Dramaty. Wybór i wstęp Ewa Guderian-Czaplińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>